.

.

söndag 1 augusti 2010

Sjöväder i mobilen

De senaste dagarna har ju bjudit på minst sagt omväxlande väder; ena dagen dimma, stiltje, och hällregn med åska - nästa solsken och 13 m/s med byar uppåt 17. De massiva högtrycken från slutet av juni till mitten av juli känns plötsligt påtagligt avlägsna. Men de bjöd på en hel del fina seglingsdagar.

Visserligen är jag svårt intresserad av väder och läser prognoserna på både härsan och tvärsan men jag drar mig för att starta igång min laptop varje gång jag vill få en uppdatering ombord. Därför letade jag runt lite och hittade följande site som funkar alldeles utmärkt i mobilen:

http://www.foreca.mobi/


Fördelen med Foreca är att informationen presenteras på ett lättöverskådligt sätt även på en löjligt liten skärm (som den på mobilen) samtidigt som det är enkelt att navigera på siten. Prova själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar