.

.

söndag 4 juli 2010

Uppladdning inför Gotland Runt

"Josefin" skall (förhoppningsvis) få en skotskena monterad i veckan så att hon tar ytterligare några grader på kryssen och i väntan på denna måste jag ju förstås ha en lämplig "bakomövning" för egen del. Vad kan väl då vara bättre än Gotland Runt? Imorgon mönstrar jag på den klassiska Norlin 34an "Stress" som vann GR-totalen så sent som för några år sedan. För egen del är jag ett GR-blåbär men det finns gott om erfarenhet ombord. Det blir lite gippträning på Kanholmsfjärden under förmiddagen imorgon och därefter "invägning" i Sandhamn. Racerapport följer och fram till dess några bilder från denna helgens övningar. Stora Nassa och Gällnö (igen...) under rent propagandaliknande seglingsförhållanden. Sydligt 6-7 m/s och bara sol.

Solnedgång över Kanholmsfjärden.

Somliga har bättre utsikt från sin arbetsplats än andra. Här något högtflygande åt väster.

Inloppet från väster in till Stora Nassa.

Grillning och bastubad på Gränholmen. Vad mer kan man önska sig?

3 kommentarer:

  1. Inte utan att man är lite avundsjuk. Jag får stanna i land under GR och följa seglingen digitalt.

    Lycka till och trevlig sommar!

    /Douglas på Vitesse

    SvaraRadera
  2. Som sagt, lycka till ! Mattias S seglar på Linjett 40a med Gustavssons från Norrtälje, så ni kanske syns därute (hälsa i så fall). Vi åker till Kusadasi i Turkiet i morgon för en veckas sol o bad. Sen blir det lite segla igen. Tobbe

    SvaraRadera
  3. Tack för påhejandet! Det blir kanske GR för oss alla tre nästa år? Jag tror att jag såg Mattias när vi lämnade Sandhamn. Det kom två Linjetter norrifrån varav en var en 40a.

    Jag hoppas ni får en riktigt skön semester!

    /Richard

    SvaraRadera