.

.

tisdag 6 juli 2010

Knep och knåp

I förra veckan letade jag efter några lämpliga lådor till stuvfacket för att få bättre ordning och reda där. Jag fann brödbackar m.m. på nätet från diverse fackleverantörer men priserna låg på 400 kr och uppåt. Styck. Plus leverans. För en brödback! Det kändes, ska vi säga, i överkant. Så istället kikade jag in på Claes Ohlsson och hittade en 33 liters förvaringsback för 49 kr. Dessutom fann jag några lådinsatser med fyra lådor i varje om 47x109x157cm vilka passade perfekt till navbordet. Sist men inte minst - några praktiska lådor för bestick också. Allt detta och lite annat småplock kostade mindre än ett par seglarhandskar från Gill.

Köksförvaringsskåpet i Dehler 29an är visserligen stort men det är svårt att utnyttja volymen effektivt. Här några praktiska besticklådor för under hundralappen. Det är också lätt att lyfta bort lådorna om man behöver diska dem - himla praktiskt.

På temat Claes Ohlsson kan vi fortsätta med dessa praktiska lådor för navbordet. Istället för ett myller av prylar får man här snabb överblick och ordning på grejorna.

En hängsnara för sorkar på rymmen? Nejdå. Sist men inte minst en liten snörstump som funkar bra att hänga upp navbordslocket med. För oss som ogillar att skruva i båten i onödan går det dessutom alldeles utmärkt att tejpa upp snörstumpen på baksidan med lite Tesa. Kostnad ca 9 kronor. Häpp!

3 kommentarer:

  1. Hej Tom-Olof Ström!
    Otäckt mycket ordning och reda i båten numera...jag minns de tider när allt låg i en enda hög, vad var det för fel på det? Är inte vardagen tillräckligt inrutad ändå?

    bästa hälsningar från
    Valerius Hansson

    SvaraRadera
  2. Hej Valerius! Jag misstänker att helgen där du var med och seglade (himla trevlig segling f ö)var droppen som fick mitt ordningssinne att rinna över. Men du har rätt - vardagen har sina små rutor. Nu även "Josefin"...

    SvaraRadera
  3. Snyggt, kommer jag planka en del av...gillar ordning även på sjön. Classe Olsson har många bra o billiga prylar. Tobbe

    SvaraRadera