.

.

måndag 25 juni 2012

Gotland Runt 2012 - ÅF med på båten

Gotland Runt är ju numera sponsrat av ÅF och vi har toppat besättningen på Norlin 34:an "Stress" med min kompis Anders som jobbar som konsult på just detta bolag. Anders har ganska precis noll kappseglingserfarenhet, är överhuvudtaget ett oprövat kort vad gäller segling och kan än så länge bara stava till dubbelbomsgipp. Tror vi. Han kan dock fixa in oss i fler sponstält än vi hinner besöka och vi hoppas på både give-aways och fri skumpa!

Nejdå, ska sanningen fram är skälet till varför vi valde Anders att han är en grymt stabil kille. Han har hundratals timmar som segelflyglärare och vi tänkte - vilken kategori människor kan ha ett större tålamod och vaksammare lugn i kroppen än en bilskollärare? Jo, segelflyglärare. Det är en ovärderlig egenskap i stiltjebältena kring Hoburgen. Därtill krävs det mod och mental styrka vilket även det är egenskaper en segelflyglärare besitter. Inte nog med att varje segelflygekipage har motorproblem från start (man startar utan motor), det ska dessutom bogseras efter ett propellerplan. Det där sista tar ett tag att lära sig - tro mig, jag vet av egen erfarenhet. På den tiden jag själv segelflög sa en kompis till mig att det hela kändes som att han for runt som en "herrelös kundvagn" och det kan jag bara skriva under på. Så en person som upplevt detta herrelösa tillstånd från baksits under många år måste rimligen ha utvecklat ett förtroende för både sig själv och sin omgivning av rent episka mått. Vad mer kan man begära? Dessutom har Anders helt rätt mindset för att passa in på "Stress"; ett gott humör, en positv livssyn, nära till garv och funkar även i pressade lägen. Han är därför den naturliga "Number Six". Welcome aboard...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar