.

.

tisdag 28 september 2010

Det är inte utan att man skäms lite...

I söndags på Baggensfjärden under säsongens sista segling tyckte jag att det var en aning kallt och rått i luften och var glad över att jag tagit med en termos riktigt varmt kaffe att hålla kroppsvärmen med. När jag så igår och idag har suttit på konferens ute i Saltsjöbaden kunde jag inte annat än skämmas en aning när jag såg ett gäng ungdomar träna på samma Baggensfjärd i klart värre förhållanden. För vad var det egentligen jag ojjade mig över i söndags?
När jag passerade Saltis var det ca 12 grader i luften och det blåste 4-5 m/s. Igår och idag var temperaturen snarare runt 10 grader med vindar på omkring 15 m/s, men detta hindrade inte några av våra mest tappra framtidshopp att ge sig ut i både Optimist (passande namn f.ö.) och Laser. Det såg riktigt roligt ut. Men kallt! Säkerhetsbåt med och ordning och reda i fältet. Med sådan träningsdisciplin finns det definitivt hopp för kommande generationer kappseglare - himla kul att se! Det är här KSSS (och GKSS) verkligen kan bidra till svensk segling!

http://www.ksss.se/sv/Traning/Saltsjobaden/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar