.

.

måndag 10 maj 2010

Ny TBS-matta?

Om någon funderar på att lägga eller byta TBS-matta kan kanske nedanstående länk komma till nytta. Har inte behövt göra någonting härvidlag själv så jag kan inte bedöma manualens kvalitet. Däremot kan jag bedöma TBS-mattans kvalitet; på "Josefin" sitter den som berget och är anmärkningsvärt fräsch fortfarande. Men man vet ju som bekant aldrig...

http://www.italnordic.se/Archive/Bilder/PdfItalNordic/Manual%20012%20TBS-halkskydd.pdf

Läste även om socker som halkskydd i senaste numret av Båtnytt (nr 5 maj 2010). Först lät det som något som passat bättre i aprilnumret men det fungerar tydligen. Man målar halkdelarna med tvåkomponentsfärg och låter torka tills klibbtorrt. Därefter "garnerar" man ytorna med strösocker. När färgen torkat helt sopas överblivet socker bort och man rollar på en vända till med färg. Det framgick inte om det hela skall gräddas i ugn också. Jag tror att jag håller mig till TBS även framgent.