.

.

onsdag 9 juni 2010

Bästa glansen?

Jag har provat många produkter för polish och vax men faktiskt inget som liknar TCnano. Det är lättarbetat, torkar snabbt och gelcoaten blir som ny. Dessutom behöver man inte polisha först och därefter vaxa utan man gör både och i samma moment. Visst, mot solen håller inte finishen en hel säsong (långt ifrån faktiskt) men det gör knappast någon annan produkt heller och eftersom det är så lätt att lägga på en ny vända gör det inte så mycket. Jag är lite skeptisk till de här s k "nanoprodukterna" och drog mig lite för priset innan jag köpte första flaskan men efter att ha använt TCnano en säsong var det inget att tveka över inför vårrustningen. Det får bli veckans tips. Om någon har hittat något liknande (eller bättre?) så kommentera gärna!

2 kommentarer:

  1. Hej, jag har hållit mej till Ultragloss sedan några år. Den fungerar lite på samma sätt som TCnano. Inte direkt "billig" men utlovade 18 månader utan blekning verkar hålla sådär. Men en blå 12 år "gammal" båt e lite knepig att hålla blank. Så jag testar nog ditt tips nästa vår Richard...mvh TR

    SvaraRadera
  2. Hej Richard, jag har i år använt Turtle nanovax (samma som finns på bensinmackar). Riktigt bra vax lättjobbad o båten blev "som ny" fast Doris är ju nästan ny... ;-) men den kritar på mattsvarta prylar typ de svarta Harkenwinscharna, o annat.
    Hur är TC-nano, kritar den på svarta beslag o gummi?
    //StefanK
    www.dehlerdoris.blogspot.com

    SvaraRadera