.

.

onsdag 1 maj 2013

Autosol

Jag har under flera år använt TC Nano på såväl skrovsidor som däck men i år bytte jag till Autosol och denna testvinnare är i mina ögon ett bättre val. Visst - lite mera jobb att lägga på polish och vax separat men produkterna är lättarbetade och slutresultatet blir bättre - åtminstone vad jag kan bedöma hittills. Riktigt hård yta och smutsen lyckas inte få fäste. Osvuret är väl bäst men det ska bli intressant att se finishen om några månader. Fortsättning följer...

6 kommentarer:

  1. Intressant, jag bytte i år från Ultra Glozz till just TC Nano. Tycker TC Nano löser och tar bort smuts väldigt bra. Känns som gelcoaten blir väldigt ren, hur länge det håller återstår att se.
    Som du skriver -fortsättning följer...
    /Henrik

    SvaraRadera
  2. och jag fortsätter med Ultra Glozz. Har varit nöjd, men iofs inte testat annat. Testvinnare brukar vara bra, så det skall bli intressant att få domen i sommar. Nova i plurret o masten på. Anmälda till LR, Shorthanded. Hoppas på lätta vindar så vi får användning av nya G 1an från North. Även spännande att testa "ny" båt igen. Inferno 28 med massor av segel, kort vattenlinje i jämf med D29. SRS bara 1,118..eller 1.092 utan spinn. Seglar du express som vanligt Richard? Mvh Tobbe fd D29e KoB

    SvaraRadera
  3. Yep, I'll keep you posted. Ska bli intressant att se utfallet.

    SvaraRadera
  4. Fungerande "Josefins" motor när varmvattenberedare la av en av vintrarna ? Tacksam för svar

    SvaraRadera
  5. Jodå, motorn fungerade utan problem.

    SvaraRadera
  6. Har du något tips vart man kan få tag i vantskruv till dehler 29 ? Måste man beställa en ny från Tyskland (det var infon vi fick höra) ?

    SvaraRadera