.

.

tisdag 1 oktober 2013

Autosol vs TC Nano

Som jag skrev i våras provade jag i år testvinnaren Autosol (polish + vax) istället för TC Nano och utfallet måste sägas vara jämnt skägg. Båten har visserligen lite bättre finish den här sensäsongen än tidigare år men det beror nog mer på att jag spolat av båten och även tvättat den lite oftare under sommaren än tidigare år. På så vis hinner ju aldrig smutsen få fäste i gelcoaten och det verkar hjälpa även vaxet. Med andra ord - omöjligt att kora någon vinnare.

5 kommentarer:

  1. Det finns ett till bra alternativ, Ultra glozz från Danmark, jag har kört det på mina fyra senaste båtar, mycket nöjd med det. Köper man med fördel på mässan i vår då de har drive, köp en stor burk, få en liten på köpet. Tobbe

    SvaraRadera
  2. Intressant, vad väljer du till våren?
    /Henrik

    SvaraRadera
  3. Det blir nog till att göra slut på de flaskor jag redan har av båda märkena. Kanske halva båten Autosol och halva TC Nano=) ?

    SvaraRadera
  4. Våren är här!
    Sprang på en för mig ny produkt på Båtmässan, slog till och köpte ett helt kit. Ska bli intressant att se vad det blir för resultat. Kika in på http://www.renskib.dk/en/

    /Henrik
    D29 SWE 255 Latika

    SvaraRadera
  5. Tack för tips Henrik! Våren är - efter några dagars tvekan - som sagt äntligen här. Ska bli kul att höra vad du tycker om Renskib. Kanske rent av en klassvinnare?!

    SvaraRadera